Selectați pagina

Felicia TULAI – UN OM- O FAMILIE – UN VIS

Felicia TULAI – UN OM-  O FAMILIE – UN VIS

ACTUALITATE  ȘI  TRECUT  LA  LUNA 

Familii din Luna 

UN OM, O FAMILIE, UN VIS 

Felicia TULAI

 

Povestea uleiurilor presate la rece  De la Luna   a început să se scrie încă din 1949, când se năștea în familia Tulai (a lu Patru Paraschii lu’ Pandoru) Ila, cel de-al 6-lea copil al familiei. Sună bizar pentru majoritatea acest lucru, dar dacă acel moment nu ar fi existat în această familie acum nu am fi scris aceste rânduri și poate nici despre uleiurile de la Luna.

Ambiția, spiritul de inițiativă, creativitatea, dar și dorința de a-și depăși condiția s-au remarcat la el încă din tinerețe. Puțini știu că la 20 ani, Ila lu Pandoru își construise deja acasă un atelier de confecții metalice unde muncea în orele libere pe care le avea după ce ajungea acasă de la fabrică, că prima seră cu flori (garoafe) din Luna – nu știu dacă mai este acum alta, a fost construită de el în 1987 (înainte de revoluție), că a făcut o bună bucată de vreme țuică la cazan în satul natal a mamei sale (Podeni ), că nici după ce a ieșit la pensie nu a putut sta liniștit și și-a făcut o moară în paralel cu creșterea porcilor și exploatarea eficientă a terenurilor.

Așa a început construcția

Prin 1996, a început construcția unei clădiri, lângă casă, clădire ce avea că destinație o minifabrică de ulei. Când a început construcția, se gândea să facă o presă de ulei, așa cum a văzut pe vremea bunicii… Atunci semințele se decojeau, se prăjeau și abia după aceea se presau… Acum acest proces se numește  presare la cald  și chiar dacă uleiul astfel obținut are un gust mai pronunțat de semințe, iar cantitate de ulei obținută este mai mare, el nu este la fel de valoros (vitamine, minerale, proprietăți terapeutice) ca un ulei obținut prin presare la rece. Presa era menită să deservească nevoile agricultorilor din zonă, care aveau semințe de floarea soarelui.  Chiar dacă la momentul la care a dat drumul presei, în Luna mai exista o presă de ulei, acest lucru nu l-a demotivat, ba l-a făcut și mai preocupat de proces și de a obține o calitate superioară de la o zi la altă. Acest lucru a fost remarcat nu doar de oamenii din sat, dar și de cei din județele învecinate care au început, tot mai mulți, să vină să-și facă uleiul la Ila lu Pandoru.

La sfârșitul anului 1997, termina de construit clădirea, presele, dar cumpăra și o presă pentru presare la rece cu care începe să producă ulei din 1998.

Lucrurile au continuat astfel, împăcat cu gândul că visul lui de a crea ceva pe care generațiile următoare (în speță noi, fetele lui) să-l continue nu se va realiza. Avea însă mulțumirea că ne vede realizate, că fiecare dintre noi și-a ales cu grijă drumul în viață, că eram apreciate și împlinite din punct de vedere profesional….

Felicia Tulai - un om - o familie - un vis

Felicia Tulai – un om – o familie – un vis

Un vis ce începe să prindă contur

Cum însă lucrurile nu se întâmplă atunci când vrem noi, ci atunci când trebuie să se întâmple, în 2011 decizia uneia dintre fete îi ia prin surprindere pe toți: renunțarea la o funcție de conducere într-o multinațională, pentru crearea unui brand uleiului pe care cu atâta implicare familia Tulai (Mihail – Ila și Maria- Mărioara) îl fac, și împlinirea, astfel, a unui vis…

Astfel  din  octombrie 2011,  a început să se scrie o nouă etapă din viața uleiurilor presate la rece  De la Luna. Dacă până atunci produsul era cunoscut doar de oamenii din zonă și comercializat ca ulei presat la rece, simplu, primul pas în această nouă etapă a fost de a-i da acestuia un nume.

Chiar dacă nu ne-am propus să-l comercializam doar lunenilor, LUNA  este cuvântul în jurul căruia s-a format numele uleiului nostru. LUNA, pentru că este locul în care a luat naștere acest produs, Luna pentru că este locul de care ne leagă multe amintiri; Luna, este un cuvânt ușor de rostit în orice limba, Luna care, într-o îmbinare cu Soarele, creează acea trecere de la lumină la întuneric și invers, formând un ciclu complet la fiecare 24 de ore.

Alegerea numelui produselor noastre nu este una întâmplătoare. Este o mândrie pentru noi că putem face cunoscut locul în care ne-am născut și am crescut și-mi face plăcere să cred că și lunenii se vor simții mândrii când vor regăși aceste produse acolo pe unde viața le-a îndrumat pașii.

Două brand-uri același nume:

„De la Luna” și „Luna Solai” sunt două brand-uri care au început să-și facă loc în conștiința consumatorului. Puțini sunt cei care știu că aceste produse sunt făcute doar de doi oameni (familia Tulai – Ila și Mărioara) care aleg cu mare grijă semințele pe care le presează, astfel încât uleiul care ajunge pe masă să fie de cea mai bună calitate. Prospețimea, calitatea și gustul excelent sunt principalele proprietăți ale uleiurilor De la Luna și care au putut fi apreciate nu doar de consumatorul român, dar și de consumatori din: Marea Britanie, Slovacia, Franța, Polonia, Cehia, Spania etc.

Munca îl înnobilează pe om

Experiența ne-a demonstrat că, dacă muncești, ești perseverent în ceea ce faci și onest, poți reuși cu resurse puține. Este o afacere de familie care a reușit să îmbine experiența părinților cu creativitatea și viziunea noii generații.

Evenimente care au marcat anul 2012:

  1. Participarea la cel mai important târg internațional din industria alimentară SIAL 2012
  2. Nominalizarea pentru medalia de Cel mai Promițător Brand Românesc
  3. Certificarea pentru ISO 22000: Sistemul de Management al Siguranţei Alimentare Cerinţe pentru organizaţiile din domeniul alimentar
  4. Caravana Produs de Cluj
  5. Participarea la Târgul Internațional de la Zakopane ( august 2012 )
  6. Lansarea gamei premium Luna Solai care cuprinde și uleiurile de in și dovleac
  7. Lansarea site-ului www.lunasolai.ro/com
  8. Despre uleiurile de la Luna s-a vorbit și într-o revista din Nouă Zeelandă
  9. Implicare în acțiuni de caritate: Mama responsabilă și Festivalul Internațional de Crăciun de la Praga ( strângere de fonduri )
  10. În  2013, am continuat să facem cunoscute produsele noastre și la:

*Londra, participând la târgul internațional IFE în martie 2013;

*Ulm, în iunie 2013

  1. Luna Solai susține  Campania START- de la Educație la Viață, alocând 10% din vânzările de ulei de floarea soarelui, pentru înființarea a șapte clase pentru copiii autiști din Transilvania

Sperăm că lunenii să fie mândrii când vor găsi produsele noastre oriunde în lume.

Luna Solai la Praga – Festivalul Internațional de Crăciun

Sub înaltul patronaj al doamnei Livia Klausová, Prima Doamnă a Republicii Cehe, DSA Prague (Diplomatic Spouses Association), a organizat Festivalul Internaţional de Crăciun, una dintre cele mai importante acţiuni anuale de caritate din Republica Cehă. Evenimentul s-a desfășurat în dată de 25 noiembrie la Praga, în Sala Congreselor a Hotelului Hilton.

Ne bucurăm că am putut fi alături de Ambasada României la Praga, că am reușit și noi, într-o mică măsură, să contribuim la succesul acestui eveniment, dar și pentru că uleiurile presate la rece de la Luna – Luna Solai, au fost apreciate de parte a corpului diplomatic, de locuitori ai orașului Praga, dar și de turiștii străini prezenți în capitală R. Cehe.

Luna Solai la Paris

Îmbrăcate elegant, uleiurile de la Luna se prezintă la SIAL, cel mai mare târg gastronomic care se desfășoară zilele acestea la Paris. Nu-i așa că acesta este locul cel mai potrivit pentru lansarea unui brand premium?

Oaspeți de seama la standul LUNA SOLAI – SIAL 2012, Paris

Iată-ne întorși acasă de la Paris, după o săptămână în care uleiurile Luna Solai au putut fi degustate și apreciate la Salonul Internațional de Produse Alimentare-SIAL, Paris.

Singurul brand premium de uleiuri presate la rece din România participant la acest eveniment internațional a fost LunaSolai, reprezentând cu cinste culorile României.

România a fost prezentă la aceste eveniment cu 47 de firme, producători care activează în industria alimentară, mulți dintre ei cu o bună recunoaștere internațională, alții la început de drum, așa cum suntem și noi.

Mihai Tulai

Un Om, un Vis

Felicia Tulai: Mihai Tulai. Un Om un Vis

Ne-a îndrumat pașii încă din prima clipă, ne-a ajutat să creștem și ne-a supravegheat cu drag și atenție. A așezat cu grijă primele cărămizi ale fundației pe care am construit apoi împreună visul nostru și a fost necontenit mentorul ce ne-a ghidat de-a lungul vieții.

A fost și va rămâne inspirația noastră, motivația de a continua să fim mai buni. O să ne lipsească enorm zâmbetul lui cald, cuvintele blânde și îmbrățișarea lui care ne dădea curaj și putere și ne alina orice necaz. Drum lin spre lumină!

Pe lângă oficialitățile române, Ambasadorul României în Franța – Bogdan Muzuru, Ambasadorul UNESCO-Nicolae Manolescu, reprezentanți ai Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, uleiurile LunaSolai au fost degustate și apreciate și de reprezentanți ai mediului de afaceri din Statele Unite, Anglia, Spania, Cehia, Slovacia, Franța, Ucraina, dar și China, Algeria.

Uleiurile de la Luna nominalizate pentru Medalia „Cel Mai Promițător Brand Românesc”

La un an de la lansarea pe piață a uleiurilor de la Luna, acestea au fost nominalizate pentru Medalia „Cel mai promițător brand românesc”. Evenimentul a avut loc marți, 2 octombrie în cadrul unei Gale, la Hotel Marriott București. Această nominalizare vine ca o recunoaștere a eforturilor făcute până acum  și a calității produselor noastre.

 

 

Gândul Anonimului

Arhivă